Перша залізна дорога

Перша залізна дорога

08 фев 2021

Перша дорога Черепанових належала до промислового транспорту, а не до магістрального.

Перша жд дорога була побудована, спроектована Черепановим Е.А і побудована на Уралі в 1834 р. Дорога протяжністю 854 метри з'єднувала рудник з мідеплавильному заводом.

Рух складу здійснювалася за рахунок того, що тепловий двигун паровоза перетворив енергію нагрітого пара в механічну роботу коліс. Перші промислові дороги були прототипом майбутніх жд ліній загального користування.

Генстнер Ф.А курирував будівництво частини доріг, в Європі, з кінною тягою. Після він запропонував ідею будівництва першої залізниці загального користування. Генстнер подав імператору Миколі першому записку, в ній виклав свої міркування про будівництво залізничного доріг.

У квітні 1836 року Микола iй створив указ про будівництво Царскосельской дороги. 1 го травня почалися перші будівельні роботи. Перші поїздки по рейках, відбувалися вже восени.

Практично все полотно дороги розташовувалося на височини шириною 5,3 метра і висотою 3,7 метра. Саме така конструкція дороги сприяла запобіганню сніговими заметами. На дорозі побудували сорок два дерев'яних моста. Укладено 2000 тонн рейок, колія прийнята завширшки тисячі вісімсот двадцять шість метрів (6 футів). Земляні роботи проводилися вручну, далекі перевезення проводилися за допомогою коней. Будівництво велося силами 4500 людей 3000 з яких були сезонні робітники і 1500 солдати.

Відкриття шляху Петербург - Царське село довжиною 27 км відбулося в листопаді 1837 року. Цю відстань, перший склад з 8 ми вагонів подолав за 27 хвилин зі швидкістю в середньому 51 км / год. У 1837 р поїзд був доведений до 23 вагонів (12 з яких були пасажирськими і 11 вантажними).

Перші поїзди, що перевозили людей, складалися з вагонів різного класу. 

Так, наприклад карети 1 го класу «берлини» і «диліжанси» 2й клас мали закритий кузов і м'які сидіння. «Удар» - 3й клас, відкриті вози надалі їх назвали «відкритої лінійкою». «Вагони» для пасажирів 4го класу відрізняються тим, що не мають даху і ресор.

Право на проїзд давали металеві жетони

Це квитки багаторазового використання.

На жетонах був прописаний назву / тип вагона (карета або лінійка) і номер місця пасажира.

Жетон в вагонах класу - "Лінійка"  

Жетон в вагоні класу - "Карета"

Першу залізницю в Україні збудували в 1861 році, маршрут Львів-Перемишль. Будівництво дороги протяжністю 97,6 км було закінчено за 3 роки.